Ronnen_logo4

Om Förskolan Rönnen

Ända sedan starten har vi haft siktet inställt på att skapa en förskola som är stimulerande och inspirerande för alla barn. Vi vill ta vara på varje barns naturliga upptäckarglädje och nyfikenhet.

Verksamheten genomsyras av värdegrunden, barnens behov och lärandet. Vi vill att våra barn ska känna trygghet, ansvar och självkänsla i vår miljö. Där får de möjlighet att utvecklas och lära sig utifrån sina egna förutsättningar med oss vuxna som förebilder. Vi tror på det kompetenta barnet, vilket speglas i vårt förhållningssätt och vår barn-och kunskapssyn. När vi arbetar med våra projekt delas barnen in i grupper för att varje barns individuella behov ska kunna tillgodoses. För oss är den dagliga utevistelsen viktig. Den värnar om barnens hälsa, välbefinnande och utveckling. Med vårt centrala läge går vi regelbundet på utflykter till biblioteket, lekparker, skogen och pulkabacken.

Om maten

Vi tillagar frukost och mellanmål själva på förskolan. Lunchen levereras till oss dagligen från Stora Coops restaurang på Bergvik. Vi serverar inte fisk, ägg, mandel och nötter. Vi erbjuder specialkost till dem som behöver.

Läroplan

För mer information maila till info@allergiforskolanronnen.se eller ring 0703-616562.

Bilder från Rönnen